Аграрії втрачають щороку понад $300 млн через недоліки залізничної логістики
Экономикаinfoindustria.com.ua8 дней назад

Аграрії втрачають щороку понад $300 млн через недоліки залізничної логістики

Щороку зерновики стикаються з одними й тими ж проблеми - відсутністю потрібної кількості локомотивів, непрогнозованістю логістики, надто тривалою доставкою зерна до морських портів, непередбачуваною зміною тарифів та непрозорим розподілом залізничної інфраструктури серед учасників ринку.

Георг фон Нолкен, генеральний директор компанії «Контінентал Фармерз Груп», каже, що наразі найбільші проблеми — це відсутність потрібної кількості тепловозів та планування логістики з боку Укрзалізниці. Вагони недостатньо оперативно забирають з елеватора і рухають в порт, повільно вивантажують і повертають. При технічній можливості зробити 2 — 2,5 оберти, фактично виходить один.

«Через це у нас затрати перевищені на 5 млн. доларів в рік. Це те, що ми втрачаємо через те, що вагони недостатньо швидко повертаються. Адже ми їх беремо в оренду, сплачуючи за кожен день, і від того, як швидко вони рухаються, залежать наші затрати. Додаткові проблеми маємо й від логістики, яка працює непрозоро. Один день до нас приходить 100-150 вагонів, коли ми їх не чекаємо. Іншого дня, коли чекаємо — вони не приходять. Проблема лежить в площині планування УЗ», — каже керівник компанії.

В результаті аграрії змушені шукати альтернативу ненадійному залізничному перевізнику і доставляти зерно в порти автотранспортом.

Президент Української зернової асоціації Микола Горбачов порахував збитки, які зазнають виробники зерна, переходячи на автотранспортні перевезення: «З точки зору логістики, для аграріїв автотранспорт на порядок простіший. Але він дорожчий. Якщо взяти різницю доставки з основних регіонів виробництва зерна з півночі і заходу до порту, то така доставка буде коштувати з кожної тони на 10 доларів дорожче. Якщо взяти наш експорт в 60 млн. тонн, і врахувати, що половина його неефективно перевозиться, то можна 10 доларів помножити на 30 млн. тонн. Вийде близько 300 млн. доларів. Це недозароблені гроші».

Замінити залізничний транспорт автомобільним можливо, але стратегічно розглядати його, як альтернативу залізничному немає сенсу — це не вигідно ні бізнесу, ні державі. Для бізнесу він дорожчий, а для держави активні перевезення зерна автомобільним транспортом знівелюють всі успіхи, досягнуті будівництвом і ремонтом доріг.

Написать комментарий
💬 Последние комментарии
Авторские статьи
Геополитика37 минут назад
Латвия гибнет - счета замораживают, нацию уничтожают. О чем писали латышские СМИ 1
Обществочас назад
Ехал Путин на медведе. Как российский интернет-гигант открылся в Украине и сразу попал в скандал 2
Политика2 часа назад
Переписать историческую память не получилось, поэтому антигерои идут в обход
Политика2 часа назад
"Крым сдали по просьбе Обамы". Жвания опубликовал новые откровения о Турчинове и Порошенко
Экономика21 час назад
Спасительная семечка 2
Политика21 час назад
«Люди мира» и «партия войны»: кому реально нужен мирный Донбасс 4
Политикадень назад
Аномальная явка. Что не так с соцопросами "Рейтинга" по местным выборам
Геополитикадень назад
План Б: с какой целью на Украине снова заговорили о введении миротворческой миссии ООН в Донбасс 4
Политикадень назад
Православная церковь перехватывает инициативу у политиков установления прочного мира в Донбассе 2