S&P: ДЕРЖБАНКАМ НЕ ЗНАДОБИТЬСЯ ФІНПІДТРИМКА УРЯДУ В РАЗІ ПРОГРЕСУ В ЇХ РЕФОРМУВАННІ
Экономикаfinbalance.com.ua16 марта 2020

S&P: ДЕРЖБАНКАМ НЕ ЗНАДОБИТЬСЯ ФІНПІДТРИМКА УРЯДУ В РАЗІ ПРОГРЕСУ В ЇХ РЕФОРМУВАННІ

Агентство Standard&Poor’s підтвердило довгострокові суверенні рейтинги України в іноземній та національній валюті на рівні "B", прогноз - стабільний.

S&P констатує, що незважаючи на зміцнення таких фундаментальних чинників, як нарощування валютних резервів, невеликий дефіцит бюджету та зменшення держборгу до ВВП, Україна стикається з ризиками, що виникають у зв`язку із погіршенням зовнішнього середовища та умов фінансування. Крім того, аналітики агентства вважають, що наслідки нещодавньої зміни уряду з точки зору імпульсу реформам та відносин з ключовими кредиторами є невизначеними. (щоправда, новий прем’єр-міністр вже закликав переглянути бюджет на 2020 рік для збільшення соціальних витрат).

S&P не виключає позитивну рейтингову зміну для України впродовж року, якщо уряд досягне прогресу в програмі реформ, зберігаючи попередні досягнення, включаючи незалежність НБУ, що є “критичним питання для уряду” в контексті доступу до фінансування на прийнятних умовах. “На наш погляд, якість та передбачуваність грошово-кредитної політики та нагляду за фінансовим сектором у НБУ, навіть за умови періодичного політичного тиску, є вагомим і позитивним трендом”, - зазначили в агентстві. Разом з тим, як зауважено, рейтинг може знизитися України в разі відмови від реформ, що обмежить доступ до пільгового фінансування міжнародних фінансових організацій та поставить під сумнів виконання валютних зобов’язань.

За розрахунками S&P, у 2020 році на виплату валютних боргів Україні потрібні 6,7 млрд дол (майже 4% прогнозованого ВВП). Аналітики очікують, що внутрішні облігації на 3 млрд дол будуть повністю рефінансовані, а решта суми може бути покрита за рахунок офіційних та комерційних позик (включаючи вже здійснений у січні випуск євробондів на 1,25 млрд євро).

Як наголошується, спалах коронавірусу в світі, з одного боку, несе ризики для українського експорту (з точки зору попиту й ціни), а з іншого боку - впливає на інтерес нерезидентів до ОВДП (при тому, що нерезиденти знову ж таки чутливі до згаданого питання незалежності НБУ).

Вирішення конфлікту між Україною та Росією в короткостроковій перспективі аналітики агентства вважають малоймовірним, адже попри обмін полоненими та контакти в нормандському форматі, є принципові розбіжності в позиціях, продовжуються порушення режиму припинення вогню та загибель людей. При цьому витрати України на оборону складають близько п’ятої частини бюджету. S&P вважає важливим кроком досягнення угоди в грудні щодо транзиту російського газу через Україну, однак відповідні надходження зменшаться (приблизно з 2% ВВП у 2019 році до 1% у 2020 році та нижче 1% у 2021-2024 роках). Крім того, є питання щодо євробондів на 3 млрд дол, які були випущені в часи Януковича: як зауважує агентство, в разі несприятливого судового рішення та відмови України щодо повної виплати можуть бути застосовані юридичні чи технічні обмеження щодо комерційного боргу України перед іншими кредиторами.

На думку аналітиків S&P, схвалення правлінням МВФ нової трирічної програми для України в розмірі 5,5 млрд дол малоймовірне, поки парламент не прийме законодавство, пов`язане із земельною реформою та, що ще важливіше, - поки не будуть посилені законодавчі рамки для врегулювання неплатоспроможності банків. Що в т.ч. має ускладнити повернення Приватбанку, націоналізація якого коштувала 6% ВВП, для його колишніх власників (в разі винесення відповідного судового рішення). Крім того, в S&P вважають, що потенційне скасування на референдумі мораторію на продаж сільгоспземель для іноземців було б важливим кроком для підвищення продуктивності агросектора.

У контексті банківської системи агентство вказує, з одного боку, на 30-відсоткове зростання чистих споживчих кредитів (при низькій базі), а з іншого боку - на скорочення корпоративного портфелю через списання старих позик й обмежене нове кредитування. Аналітики нагадують про проблему NPLs, яка особливо актуальна для держбанків. Щоправда, відповідні позики майже повністю зарезервовані. S&P не очікує додаткових потреб держбанків у докапіталізації за рахунок уряду впродовж року у випадку прогресу в реформуванні цих фінустанов (як зауважує агентство, досі відповідні перетворення в Ощадбанку та Укрексімбанку відбувалися повільнішими темпами).

Від Finbalance: за результатами стрес-тесту, проведеного в 2019 році (для базового сценарію враховував курс 30 грн/дол, для несприятливого сценарію - 37 грн/дол), у Приватбанку та Укргазбанку не було виявлено потреби в докапіталізації.

Разом з тим, в Укрексімбанку за базовим макроекономічним сценарієм була встановлена потреба в капіталі на 9,8 млрд грн, а за несприятливим макросценарієм - на 17,5 млрд грн.

За даними Укрексімбанку, з урахуванням здійснених ним заходів, на 01.09.2019 потреба в капіталі за базовим макросценарієм зменшилася до 3,7 млрд грн, а за несприятливим макросценарієм - до 12,2 млрд грн. Укрексімбанк зауважував, що розробив та надав для Нацбанку Програму капіталізації/реструктуризації.

В Ощадбанку за результатами торішнього стрес-тесту за базовим макроекономічним сценарієм була встановлена потреба в капіталі на 13,5 млрд грн, а за несприятливим макросценарієм - на 28,25 млрд грн.

За даними держбанку, з урахуванням здійснених ним заходів (у т.ч. реструктуризації проблемних кредитів, - ред.), на 01.09.2019 потреба в капіталі за базовим макросценарієм зменшилася до 6,2 млрд грн, а за несприятливим макросценарієм - до 21,1 млрд грн.

Ощадбанк зауважував, що правління НБУ погодило оновлений план реструктуризації, який передбачає "покриття дефіциту капіталу навіть за несприятливого макроекономічного сценарію за рахунок внутрішніх джерел генерації капіталу” (цитата).

Раніше Міністерство фінансів заявляло, що одним з ключових завдань для наглядових рад держбанків є розробка та надання на розгляд Раді з фінансової стабільності планів по роботі з ключовими проблемними боргами з метою зменшення портфеля непрацюючих кредитів, які мають бути погодженими Нацбанком і Мінфіном. Як зазначалося, відповідне завдання, а також затвердження відповідних планів має бути завершено до кінця березня.

Написать комментарий
💬 Последние комментарии
Лунв-2
нет ,это вынужденная мера .Если бы не корона ,то памятник бы Бандере поставили .И никакой не лучик света а всего-навсего -необходимость - защититься
Броунджер
Дешёвая выскочка медленно но уверено погружается в жопу.Не смотря на пропагагндонские вопли Елены.
Луна-2
младая а ты за кого ?За Порошенок с его стаей диких орд? за Зеленского, который напуган до смерти, и не может очистить страну от националистов? или быть с может за Авакова который спит и мнит себя диктатором всея Украины?Роджер -он сам за себя.и этим он силен.какие у него убеждения- Посмотри на аватарку У него флаг СССР.
Броунджер
Эта эПИДЕмия послана за однополые отношения.
Весёлый Роджер
Шмуля, рыло ты свиное и продажное! А при чём тут москальская корова тай що вона прихрамывает? Причём тут вообще Россия и желание завистливого xoxла ЛЮБОЙ ценой, даже ценой жизней других людей, запанувати и желательно с ранку! Это разве в России повелись на пустые обещалки хунты про 1000евро у щирое рыло? Ты Шмуля прямо через себя переступи, сделай прямой и решительный шаг (это не подколка), ответь на вопрос: «По каким признакам ты определил шо Украина идэ до Эуропы?» (Нацики с факелами и толпы вирусных галычан на границе – это не признак, а беда страны!) А если не ответишь, то ты не пан Шмуля, ты мразь галычанская! Гнида ты эбучая, никакой ты не патриот, ты пиндосный сепар, что ты для Украины сделал? НЕ надо таких патриотив, 3.14здуй до Амэрыке! Сало не урони!
Броунджер
Главные виновники-однополые пары.
Луна-2
привет красивая .А В Одессе разве не свои же нацики сожгли в театре людей, чтобы запугать остальных7 Эта трагедия, типа Хатыни И там, и здесь в Одессе действовали нацисты