Экономикаua.newsJun 16

Транспортна галузь: оцінка постпандемічного відновлення

nk_hauz/-mcgo4jteyhi2blutmxm.jpg

Уквітні 2021 року у транспортній сфері ситуація у більшості видів транспорту суттєво поліпшилася. Про це повідомляє Мінекономіки.

Однак такий прогрес, більшою мірою, пов’язаний не стільки з економічними чинниками, скільки із низькою статистичною базою порівняння 2020 року, коли діяли жорсткі карантинні обмеження з повним припиненням діяльності в окремих видах транспорту, зазначають у відомстві.

Ми вирішили висвітлити тенденції змін показників транспортної галузі в контексті постпандемічного відновлення.

Обсяги випуску у сфері транспорту

Упродовж січня – квітня 2021 року падіння обсягів випуску у сфері транспорту  уповільнилося до 4,2%. Варто зазначити, в підсумку першого кварталу 2021 року падіння становило -7,3%, та -10,2% упродовж січня – квітня 2020 року.

nk_hauz/-mcgobl3omzew2n0xban.png

Рисунок 1 – Випуск ВЕД «Транспорт», зміна (п/п) до відповідного періоду попереднього року, %

Джерело: Розрахунки Мінекономіки на базі даних ДССУ.

Відповідну динаміку передусім визначало значне зростання обсягів пасажирообігу – у 11,5 раза (р/р).

nk_hauz/-mcgocg1_1br7dy8rvmj.png

Рисунок 2 – Вантажообіг в цілому та без трубопровідного транспорту, зміна, % до відповідного періоду попереднього року

Джерело: ДССУ.

Варто зазначити, у березні 2021 року зростання на 13,8%, що, більшою мірою, обумовлено критично низькою базою порівняння у квітні 2020 року (падіння на 95,9% у квітні 2020 року), коли діяли жорсткі карантинні обмеження для стримування пандемії COVID-19 як всередині країни, так і поза її межами.

nk_hauz/-mcgocswxtk6xg_cqitt.png

Рисунок 3 – Вантажообіг в цілому та без трубопровідного транспорту, зміна, % до відповідного періоду попереднього року

Джерело: ДССУ.

Також зростання обсягів вантажообігу, вперше з грудня 2019 року, на 8,2% (р/р) (скорочення на 8,8% у березні 2021 року та на 27,1% у квітні 2020 року відбулося через певне відновлення попиту на послуги вантажних перевезень з боку окремих суб’єктів економічної діяльності, які є основними користувачами відповідних послуг (зокрема, окремих підприємств промислового сектору та будівництва) на тлі пожвавлення економічної активності як всередині країни, так і поза її межами та початку нового будівельного сезону.

Оцінка транспортної галузі в розрізі видів 

В авіаційному транспорті спостерігається зростання пасажирообігу у 117,3 раза (зростання на 36,6% у березні 2021 року (р/р)), що, більшою мірою, обумовлено критично низькою базою порівняння у квітні 2020 року (падіння на 99,5% у квітні 2020 року).

Однак певні послаблення карантинних обмежень для туристів у окремих країнах світу частково сприяли пожвавленню туристичних авіаперельотів, зазначають в Мінекономіки.

За даними МА «Бориспіль» у квітні 2021 року кількість перевезених пасажирів у порівнянні з минулим роком збільшилася у 98,2 раза (р/р).

У сфері автомобільних перевезень також спостерігається зростання у 8,1 раза (скорочення на 9,6% відповідно) на тлі низької бази порівняння у квітні 2020 року (падіння на 94,7% у квітні 2020 року) та певної активізації населення пов’язаної з весняним туризмом.

В залізничному транспорті  вперше у 2021 році зростання на 10,3% (падіння на 5,8% у березні 2021 року (р/р)) з урахування низької статистичної бази порівняння 2020 року (падіння торік у квітні на 17,6%), а також збільшення попиту з боку реального сектора та поліпшення якості планування руху в АТ «Укрзалізниця», що сприяло прискоренню середньодобового навантаження вантажів у квітні на понад 16% р/р (досягнення 100% показника докризового квітня 2019 року).

Варто зазначити, у квітні 2021 року залізницею перевезено традиційно основних ТОП 5 вантажів, які складають 82,2% усіх перевезених вантажів. Про це повідомляє Держстат. Так, руда – 24,8% у загальному обсязі відправлених вантажів, будматеріали – 22,9%, кам’яне вугілля – 16,7%, зернові та інші вантажі – по 8,9% кожен відповідно.

nk_hauz/-mcgocfz4ilfxp89d4bs.png

Рисунок 4 – Вантажообіг/перевезення вантажів, зміна, кумулятивно, % до відповідного періоду попереднього року

Джерело: Мінекономіки.

У сфері автомобільних вантажних перевезень – зростання на 28,8% (0% у березні 2021 року (р/р), що значною мірою обумовлено низькою базою порівняння 2020 року (падіння на 26,0% у квітні 2020 року), а також частково через відновлення попиту з боку промислових підприємств, будівельної сфери та роздрібного сегмента внутрішнього ринку.

nk_hauz/-mcgodhpnpebc-3bijqa.png

Рисунок 5 – Внесок основних видів вантажного транспорту у загальний обсяг вантажообігу, в.п.

Джерело: Мінекономіки.

В  трубопровідному транспорті – уповільнення падіння до 7,7% (скорочення на 23,6% у березні 2021 року (р/р)), окрім низької бази порівняння минулого року (падіння на 45,1%) підтримувалося ще й попитом на транзитні послуги української ГТС з боку країн ЄС в умовах значного зниження запасів газу у власних підземних сховищах за зимовий період.

Згідно з даними системи AGSI+ Асоціації європейських операторів підземних газових сховищ (GSE) рівень наповнення ПГС країн ЄС-28 станом на 30 квітня 2021 року становив 29,7% проти 62,3% станом на 30 квітня 2021 року 2020 року. За даними ТОВ «Оператор ГТС України» до країн Європи у квітні протранспортовано 3,7 млрд м3 газу, що дорівнює показнику березня 2021 року, проте на 19,6% менше у порівнянні з квітнем 2020 року.

💬 Последние комментарии
Каменяр
В Росії не бачать своєї фізіономії. Не хочуть визнати, що на сьогодні РФ є однією з найагресивніших країн. Войовнича риторика кремля є димовою завісою, яка передує військовому нападу. Так як було в 2014 перед окупацією Криму та розв'язуванням війни на Донбасі.
Каменяр
я володію 2 мовами - добре, а англійською та італійською - в рамках, достатніх для забезпечення базового спілкування. Питання щодо рускоязычных осіб і осіб з рускоязычною челюстю виникло в тому, що рускоязычная челюсть це є ознака деформованого інтелекту
Думка
Кремлівська пропаганда ще не таке розкаже
Каменяр
Цікава думка. Зайві дати затуманюють зміст. Історія, розвиток держави, розвиток суспільства відбувається в послідовності, зміні пріоритетів, подій, епох. Ми не знаємо коли точно залізний вік змінив мідний вік. І це ніяким чином не впливає наше відношення до цих епох, не заважає розглядати подальший розвиток історії ....
Коля
С головой не все точно!!!! Убогая дура!!!
тость
все революции мутили активисты-евреи. разделяй и властвуй - основа бизнеса-власти.
Сэдий Пэдро
Наша компания пропонуэ знижку на видпочинок та оздоровлення 90% для украйинцив !!!