У разі підвищення мита на дизпальне аграрії постраждають найбільше
Экономикаagravery.com9 дней назад

У разі підвищення мита на дизпальне аграрії постраждають найбільше

Міненерго просять ввести додаткове мито на дизельне паливо та зріджений газ з РФ. Ініціатива виходить від «Укртатнафти», що входить у орбіту інтересів бізнесмена Ігоря Коломойського.

«„Укртатнафта“ просить Міненерго з 1 серпня запровадити спецмито на імпорт дизпалива з Росії у розмірі 8,46%. Компанія пропонує встановити мито весь російський „дизель“, тоді як зараз ставка 4% діє на паливо, що постачається з РФ по трубопроводу», — йдеться в повідомленні. Зазначається, що свій запит компанія аргументує стрімким зростанням імпорту дизпалива і ЗВГ з Росії за останні місяці. Це, за версією підприємства, знизило частку українського виробника на ринку, а також призвело до скорочення поставок з інших джерел. «При підвищенні мит постраждають не тільки і не стільки російські нафтопереробники і трейдери. Якщо ідея „Укртатнафти“ знайде підтримку у владі, у такому випадку неминуче зростання вартості ДТ для споживачів. Це створить додатковий тиск на українську економіку», — пояснюють експерти. В такому разі найбільші втрати понесе аграрна, гірничо-металургійна галузі та залізниця, які споживають понад 40% дизельного палива в країні без врахування роздрібних продажів через АЗС. «Аграрії — найбільші споживачі дизельного палива — близько 1,5 млн тонн на рік. У разі введення мита та подальшого зростання цін витрати аграрного сектору на закупівлю дизпалива у річному обчисленні становитиме $60 млн або 1,6 млрд грн. І як результат — для аграрних підприємств збільшення витрат на паливо перед збиральною кампанією призведе до зниження їх конкурентоспроможності», — підкреслюють аналітики. Зауважимо, що Кременчуцький НПЗ, що входить в структуру «Укртатнафти», виробляє 90% всього ДТ в Україні. А з урахуванням імпорту частка групи «Приват» на ринку дизельного палива оціночно становить 25%. Враховуючи, що група контролює 70% перевалочних потужностей в українських портах, її домінуюче становище може посилитися. «Після запровадження мита націнка „Укртатнафти“ до котирувань в Роттердамі підвищиться до плюс 70 $/т. При поточному обсязі виробництва 110 тис. тонн в місяць це забезпечить додатковий річний дохід близько $53 млн або 1,5 млрд гривень», — підсумували фахівці. Нагадаємо, у ВРУ посилили відповідальності за незаконну торгівлю пальним.

Написать комментарий