Экономикаua.newsJun 25

Збиткова «Укрзалізниця» витратить мільйони гривень на пошук чергового менеджменту

nk_hauz/-mczbudll7izchccgj2d.png

«Укрзалізниця» витратить майже два мільйони гривень на пошук голови та членів правління підприємства.

Про це у своєму блозі написав співзасновник проекту «Zалізниця без корупції» Антон Кирпа.

Йдеться про дві закупівлі. За відбір кандидатур на голову правління «Укрзалізниця» готова витратити 979 тис. грн, а за послуги з відбору членів правління — 960 тис. грн.

«Чи допоможуть нові закупівлі кадрових послуг підібрати чесних і незаангажованих людей, які будуть зацікавлені у розвитку компанії та впроваджуватимуть якісні зміни? Питання складне, але з огляду на попередній досвід УЗ, відповідь «Zалізниці без корупції» буде радше негативною», — констатує експерт.

Він нагадав, що на конкурсній основі обирали попереднього очільника «Укрзалізниці» Володимира Жмака. Це обійшлося підприємству у 837,5 тис. грн, які були сплачені представництву міжнародної компанії Boyden.

«Щоправда, закупівля пройшла як звіт про укладений договір і жодного інформаційного документу на Prozorro немає. Тож важко зрозуміти, чим керувалася кадрова компанія, і на яких умовах вона відбирала кандидатів», — коментує фахівець, додаючи, що Жмака обирали без залучення громадськості та незалежних організацій, а пропрацював він трохи більше ніж пів року і звільнений зі скандалом.

Умови цьогорічного конкурсу доволі передбачувані, продовжив Кирпа. Кадрова компанія зробить попередній відбір кандидатів і передасть матеріали представникам «Укрзалізниці». Останні, своєю чергою, обиратимуть голову правління, інформує він.

«Сам же фінальний відбір та погодження кандидатів буде проходити з представниками УЗ, без залучення громадськості чи експертів ззовні. Тому про жоден незалежний конкурс знову не йдеться», — резюмував фахівець.

Як відомо, «Укрзалізниця» не вперше залучає дорогі міжнародні компанії для пошуку співробітників. Так, у квітні 2018 року незалежних членів наглядової ради державного підприємства добирала міжнародна рекрутингова компанія «Odgers Berndtson».

Утім, з плином трьох років діяльності таких членів наглядової ради «Укрзалізниці» підприємство отримало рекордний збиток у 11 млрд грн. З початку 2021 року збиток становив уже 1,7 млрд грн.

Окрім того, парламентська Тимчасова слідча комісія з оцінки критичного стану «Укрзалізниці» визнала підібраних міжнародниками членів наглядової ради некомпетентними і закликала негайно їх звільнити. Нагадаємо, серед нинішніх членів наглядової ради «Укрзалізниці» – Шевкі Аджунер, Андреас Матьє, Сергій Лещенко та Олег Журавльов.

При цьому зарплати некомпетентних членів наглядової ради та менеджменту «Укрзалізниці» в 50 разів перевищують зарплату залізничників, яка становить 11 тисяч гривень.

Нагадаємо, Кабінет міністрів продовжив повноваження деяких членів наглядової ради «Укрзалізниці»контракти з якими закінчилися 19 червня, на строк до трьох місяців.

Уряд затвердив зміни до порядку відбору кандидатів до наглядової ради АТ «Укрзалізниця» – відповідно до них, кандидатів до наглядової ради «Укрзалізниці» замість номінаційного комітету відбиратиме Мінінфраструктури.