Як організувати дитячі заняття просто неба: рекомендації експертки
Обществоvseosvita.ua09 ноября 2020

Як організувати дитячі заняття просто неба: рекомендації експертки

Тривалі прогулянки зміцнюють імунітет дитини й сприяють її всебічному розвитку.

Діти не можуть весь час сидіти лише вдома. Їм кортить погуляти на вулиці, побігати зі своїми однолітками, покататись на каруселях чи зліпити паску з піску. Однозначно на вулиці малечі ніколи не буває нудно, адже увесь світ – перед її очима. 

Відомий український педагог Василь Сухомлинський вважав, що діти повинні проводити багато часу на свіжому повітрі, адже це сприяє екологічному вихованню: 

«Природа – колиска дитячої думки й треба прагнути, щоб кожна дитина пройшла цю школу дитячого мислення… Постійне спілкування з природою і взаємодія з нею стають істиною стороною виховного процесу».

Організувати дитячі заняття на свіжому повітрі не складно, але до цього потрібно ретельно підготуватися, щоб результат порадував і вихователів, і дітей, і їхніх батьків. 

Про садочок просто неба і заняття на свіжому повітрі в будь-яку погоду та пору року розповіла Вікторія Островська, засновниця і власниця двох ЗДО й альтернативної школи у Боярці.

В Україні існує унікальний дитячий Лісовий садочок, в якому діти перебувають на свіжому повітрі від до 4 до 8 годин на день. У ньому використовуються елементи вальдорфської педагогіки й ТРВЗ – теорія розв’язання винахідницьких завдань. 

Ідея заснування такого садочку виникла у пані Островської неспонтанно. У Європі подібні заклади існують ще з середини минулого сторіччя, а у наш час, наприклад, у Німеччині, є понад 1500 таких установ. 

Практика такого садка дала неймовірні результати: дітки набагато менше хворіють, дуже легко адаптуються до умов садочку, легко навчаються, перебуваючи на природі, – зазначила спікерка.

Крім того, тривалі прогулянки поліпшують зір дитини, розвивають слух та нюх, укріплюють м’язи, покращують пам’ять та увагу тощо. Жива природа, за словами Вікторії Островської, це об'єкт, який постійно відповідає і відгукується на те, що робить людина. Наприклад, коли вона заходить до парку, то чує, як під її ногами тріскає гілочка, як співають пташки, як шелестить листя дерев. 

ЯК ПРАЦЮЄ САДОЧОК І ЯК ОБЛАДНАНИЙ ПОБУТ

Ранок у Лісовому садочку розпочинається з ранкового вітального кола, коли діти діляться своїми емоціями, пережитими за минулий день, розповідають про свої очікування й плани.

Основне місце закладу позначене стрічкою, а на дітях одягнуті яскраві жилетки. На території закладу є закрита альтанка, комора для зберігання дитячих речей, навчальних матеріалів, а також створені необхідні гігієнічні умови.

Для навчання та ігор ми використовуємо все, що є під руками й ногами: збираємо камінчики, розфарбовуємо їх, робимо різні аплікації, досліджуємо природу. А баночку з-під йогурту, наприклад, використовуємо для сортування фасолі, дрібних камінчиків чи листочків, – поділилась пані Островська. 

У літню пору дітки часто ходять у походи, відвідують екскурсії.

Важливо, що всі ініціативи та активності для дітей погоджуються з батьками, адже вони зацікавлені у дозвіллі й розвитку своєї малечі.

ЯК ПРАВИЛЬНО ОДЯГНУТИ ДИТИНУ ДЛЯ ТРИВАЛИХ ПРОГУЛЯНОК

Малеча повинна бути не лише в теплому одязі, але й відчувати комфорт і мати змогу вільно рухатись. 

Основні елементи одягу:

  • термобілизна;
  • водонепроникні комбінезони;
  • термошкарпетки;
  • шапки-шоломи;
  • флісові штани й кофтинки;
  • гумові чоботи.

Дощ чи сніг – не причина сидіти вдома, адже правильний підбір гардеробу на негоду перетворить прогулянку на веселий та корисний процес.

Більше цікавих деталей про прогулянки на свіжому повітрі на прикладі Лісового садочку можна дізнатися з вебінара Вікторії Островської, який доступний для перегляду в будь-який час.

Написать комментарий