Житомирський режисер Петро Авраменко про систему ProZorro: Це знищує театр
Обществоzhitomir.info03 июля 2017

Житомирський режисер Петро Авраменко про систему ProZorro: Це знищує театр

Система електронних закупівель ProZorro поставила Житомирський академічний український музично-драматичний театр імені Івана Кочерги у жорсткі рамки, через що актори нерідко докуповують одяг та декорації за власний кошт.

Про це журналістам розповіли 23 червня на прес-конференції, присвяченій закриттю 73 театрального сезону. «З новою системою ProZorro ми зажаті в такі рамки! Це просто знищує театр. Той, хто це придумав, має прийти в театр і просто зробити виставу. Щоб здати виставу, ми елементарно не можемо купити тканину або якісь речі, наприклад, цей віз», - розповів режисер вистави «Вій» Петро Авраменко. З його слів, труднощі полягають в тому, що всі закупівлі вище 3 тисяч гривень театр змушений проводити через систему ProZorro. «Є поріг у 3 тисячі. Та поставте хоча б 50 тисяч! Тоді є зацікавленість десь щось «потягнути», так же думають там, нагорі. В нас актори ходять по магазинам, і, якщо не вистачає тканини або намиста, купують їх за свої гроші. Хто тут на чому нагрівається, люди? Театр – це те, що робиться для людей», - обурюється режисер. Художній керівник театру Наталія Тімошкіна розповіла, що дуже складно закупити тканину на костюми для всього акторського складу, якщо тканину не бачиш і не можеш помацати. «Уявіть: масові сцени. Треба пошити костюми на весь театр, на 70 осіб. У деяких акторів не по одному, а по декілька костюмів. Тканину, щоб щось пошити, треба помацати. Ми йдемо в магазин і кожну тканину не лише помацаємо, а відходимо, щоб подивитись, як вона «грає». Щоразу виходиш за рамки отих трьох тисяч. А чекати, коли тобі хтось згори скаже: «Отам купуйте тканину», то вона мені не потрібна. Я її не мацала, я не знаю, як вона буде «працювати» на сцені. Тому що навіть дорога тканина може не «грати» на сцені, і навпаки. Це дуже індивідуальний і творчий процес», - зазначила худкерівник. Петро Авраменко навів приклад із декораціями вистави за містичною повістю Миколи Гоголя «Вій», прем’єра якої відбулася нещодавно. «Є ескіз, є декорації. Художники виходять, роблять свічки. Бачите, он зі свічок звисають вірьовки. Це ми сьогодні повісили. А взагалі вони йшли без них. Ми вийшли сьогодні, буквально перед конференцією, і почали вішати. Ми ще будемо додавати і додавати. Ми по ескізу навіть не вгадали, тому що поки не повісиш, поки не побачиш… А я вірьовочки не вписав! А там дядько із тіточкою, чи невідомо хто там сидить, приносять і кажуть: «А нащо це Авраменку на «Вій» вірьовки? Ми тут подумали, їх не треба», - поскаржився режисер. Наталія Тімошкіна розповіла, що Петру Авраменку довелося відкласти безліч чудових ідей, тому що театр «не вписувався» у формат фінансів. «Ось це сіно – воно тут майже як натуральне. Матеріал, з якого воно зроблене – дешевий, але його потрібно багато. Ми 3 рази робили замовлення, а цехи простоюють. Ми фізично не встигаємо. Ми зачепили дуже важку тему, це наш головний біль. Якби ми могли на щось вплинути, то дуже просили б: відмініть закупівлю через ProZorro!», - сказала художній керівник. Журналістам розповіли, що в новій виставі «Вій» багато містики, але вона не стільки страшна, скільки «страшно цікава».

Прес-конференція 23 червня на фоні декорацій вистави "Вій"

Написать комментарий
💬 Последние комментарии
кипчак
Спасибо за экономию времени и комментарии. Хотя те, кто слушает и смотрит Навального, не смотрят такие видео, не слушают таких комментаторов. У них уровень развития не выше чем у Лехи и его команды, а у Навального не только рыбий глаз, но и ум и интеллект рыбки - все мелко, примитивно, лживо, да еще и продажно. Каждый подтягивает в свою компанию себе подобных это давно известно. Действительно, с первых минут, полное впечатление ремейка с Межигорья - те же неизвестные рабочие и обслуга, поставляющие информацию и фотографии, золотой унитаз и т.п., главное, что видео вовремя. В случае с Лехой - он уже не сомневался, что его посадят и есть за что, но стрелки нужно перевести на преследование за оппозиционную деятельность. Легенды и версии борцов за справедливость, против коррупции, а также за все хорошее, против всего плохого, мы уже слышали не только ушами, но и почувствовали на собственной шкуре, а россиянам еще все в новинку и тем легче поймать на такую удочку. Так ведутся люди раз к разу на финансовые пирамиды - жадность и глупость плохие советчики. Поэтому лучшим лекарством или прививкой от злокачественной оппозиции может стать большая информированность о всех приемчиках свержения или подрыва устоев власти в неугодных "демократическим" государствам других независимых странах. Больше документов и исторических фильмов на эту тему, желательно с предварительным комментарием историков. По крайней мере в виде даже слухов информация сможет проникнуть в самые тупые головы. Недавно показывали фильм "Полковник Редль", где очень логично выглядит версия предпосылок первой мировой (1914 г.) - наследник австро-венгерского престола так мутил козни против России и Франции, так искал сакральную жертву и повод и компромат России, что в конце концов сам стал жертвой. Сам погиб и империю развалил, если я правильно понимаю задумку фильма,
Кот Матроскин
А всё началось так невинно: На месте книжных магазинов открыли бутики и казино...
Кот
А Петька так старарался,морду лица ушил,не пил цельных три дня и тут так невдобно вышло!!!Абидно,панимашь!
е
Из окопа пишешь борцун с агрессором? Или с полей? Или от станка? Нет? Религия не позволяет? Пиши на мове, не выучил?
ке
какие вы жалкие! нужно землю есть лишбы агрессору было плохо! а вы? ноете ноете ! Что не любите свою родину Украину? позорники на мове не говорите, хотя бы английский выучили бы! думали так просто европейский образ жизни получите! лентяи!
ке
слава Усраине
Где ваша щэнэвмэрла
Ага! Щэнявмэрлу как завоете, все собаки разбегаются. Но что то не слышно этого воя в последнее время.