Обществоukr.mediaOct 14

Ось як потрібно відкладати гроші з зарплати правильно щоб не перестати радіти життю і зуміти накопичити на мрію

Ділимося перевіреними способами.

nk_hauz/VtFkdRd7g.webp

Ділимося перевіреними способами грамотно розподіляти свої доходи, маючи різні способи заробітку, а також вчимося правильному фінансовому плануванню, інформує Ukr.Media.

Безліч людей, як жінок, так і чоловіків, незалежно від віку, соціального статусу і рівня доходів, не вміють грамотно розподіляти свої грошові ресурси. Хтось зливає все в перший же тиждень після получки, хтось же, навпаки, прискіпливо економить і не дозволяє собі витрачатися на щось більше, крім обов'язкових потреб і первинних людських потреб. І той, і інший варіант нікуди не годиться.

Однак навчитися грамотному розподілу коштів дуже важливо, і, на щастя, зробити це можна в будь-якому віці. Саме тому сьогодні ми вирішили розібратися, як навчитися економити і відкладати гроші розумно, щоб при цьому не перестати радіти життю і зуміти накопичити на мрію.

Відразу обмовимося, що всі ці методи ефективно працюють як при високих, так і зовсім невеликих, і навіть при дуже маленьких доходах, тому не відкладайте вподобану ідею "в ящик" і починайте діяти уже сьогодні.

"П'ятдесят на п'ятдесят"

Цей простий спосіб ще називають "методом половин". Полягає він у тому, що свою зарплату відразу при отриманні необхідно поділити на дві рівні частини. Одну з них необхідно покласти в банк на вклад з можливістю зняття, а другу — залишити у себе на повсякденні витрати. Коли частина грошей на руках закінчиться, ви йдете в банк і знімаєте ще половину від усіх коштів, що залишилися (не більше!). Коли і вони закінчилися — повторюєте процедуру знову.

Зазвичай, вже до цього моменту або навіть раніше приходить наступна зарплата, з якої, власне, повторюється та ж процедура.

Перевірено, що коли гроші в вашому користуванні починають підходити до кінця, ви намагаєтеся економити їх усіма доступними способами. При цьому ви завжди відчуваєте себе більш-менш впевнено і усвідомлюєте, що на випадок непередбачених обставин і великих витрат завжди є "заначка" на рахунку.

Незаперечним плюсом цього методу є і те, що "зайві" фінанси лежать на вкладі, і накопичується певний відсоток, а значить, при економних витратах через деякий час є можливість зібрати пристойну суму.

Але є у цього способу і мінуси. По-перше, він вимагає витримки і самодисципліни, щоб не зняти більше грошей, ніж належить. По-друге, якщо не намагатися сильно економити, то і накопичити велику суму навряд чи вдасться. Такий метод можна назвати лише "стримуючим" для тих, хто звик спускати все в перші кілька днів після зарплати.

"Чотири конверта"

Для тих, кому важко розподілити фінанси на цілий місяць вперед і хто витрачає майже весь щомісячний запас коштів протягом декількох днів, придумали ще один метод грамотного розподілу. Він надзвичайно простий. Відразу після получки необхідно відкласти 20% на так званий "резервний рахунок" (нехай це буде запас "на чорний день" або просто накопичення. Краще покласти цю суму в банк, щоб не було спокуси по чуть-чуть витрачати з них.

Решту суми необхідно розділити порівну (по 20% від зарплати) і покласти в чотири конверта. Ось і все! Конверт береться раз на тиждень і гроші з нього витрачаються, як заманеться власнику, але в наступний конверт до закінчення тижня влазити не можна.

Таким чином, дотримуючись правил, вам вдасться не тільки "дожити" до наступної зарплати, не беручи в борг, а й накопичити власні заощадження.

"Шість глечиків"

Цей спосіб заснований на грамотному і різнобічному розподілі доходів. Використовуючи його, у вас завжди будуть кошти не тільки на їжу, але і на інші важливі категорії витрат.

Суть полягає в тому, що при отриманні доходів ви відразу розподіляєте всі кошти на шість категорій і розкладаєте в шість різних місць (їх краще підписати!).

  • Перший глечик — повсякденні і регулярні витрати (50% всіх грошей);
  • Другий глечик — накопичення на великі і не дуже покупки (10%);
  • Третій глечик — заощадження (10%);
  • Четвертий глечик — витрати на освіту (10%);
  • П'ятий глечик — розваги (10%);
  • Шостий глечик — подарунки, допомога близьким (10%).

Як ви вже напевно здогадалися, "змішувати" вміст глечиків заборонено і "залазити" в будь-яку категорію відкладених грошей, коли залишилося кілька днів до зарплати, теж. Чому? В цьому і є головний плюс цього способу: він не дає вам забути про баланс, і у вас завжди знайдуться кошти не тільки на повсякденні потреби, а й на такі важливі речі, як освіта і допомога близьким.

Основний мінус — на будь-яку дуже велику покупку (на зразок нерухомості або машини) збирати таким способом доведеться років двадцять. Однак цей метод можна варіювати під себе — ви можете самі підлаштувати його під конкретно своє життя, наприклад, прибрати або додати ту чи іншу категорію витрат, а також поміняти пропорції відповідно до своїх пріоритетів. Головна ідея цього методу — саме баланс, дотримуючись який вам буде простіше і гармонійніше жити і робити накопичення.

"Начетверо"

Цей метод особливо підходить для тих, хто прагне до високих накопичень в різних сферах життя.

При отриманні зарплати від усієї суми відразу відділяється частина, яка піде на щоденні витрати (дуже важливо при цьому чітко знати, скільки вам необхідно грошей, але про це — нижче).

Вся сума, що залишилася поділяється на три категорії накопичень:

  • Короткострокові — 25% (наприклад, через місяць ювілей у родича і треба зробити йому хороший подарунок; через пару тижнів ви плануєте купити собі щось з речей, а в наступному місяці треба буде купувати абонемент в спортзал);
  • Середньострокові — 25% (наприклад, через пів року ви збираєтеся полетіти з подружкою у відпустку, а приблизно через рік плануєте зробити ремонт на дачі);
  • Великі і довгострокові — 50% (наприклад, через 3-5 років ви разом з чоловіком хочете обзавестися новою квартирою).

Само собою, тут, як і в способі "Шести глечиків", пропорції і категорії накопичень визначаються тільки вами, залежно від ваших потреб і планів, але при цьому зберігаються "терміни" і "об'ємність", адже зрозуміло, що на квартиру збирати набагато довше і більше, ніж на абонемент в спортзал, тому це потрібно враховувати спочатку.

Як правильно відкладати гроші, які "легко прийшли"?

Наприклад, якщо вам подарували який-небудь великий грошовий подарунок або нагородили премією?

Тут кожен вирішує сам для себе, але найбільш оптимальним стане один з двох варіантів:

  • Розподілити цей дохід точно так же, як зарплату, за обраним раніше методом;
  • Відкласти всю суму в якості заощаджень або в найбільш важливу категорію накопичень, якщо ви користуєтеся останнім методом.

Як відкладати гроші з зарплати правильно, якщо ви на фрілансі?

Часткова зайнятість передбачає непостійний прихід грошових коштів в скарбничку. Один місяць доходи можуть бути дуже великими, а в наступному — роботи і замовлень зовсім може не бути. Саме тому важливо спочатку розробити зручну схему, по якій ви зможете забезпечувати себе найнеобхіднішим і відкладати фінанси з розумом.

У даному разі вам належить стати "самому собі бухгалтером". Заведіть дві банківські картки. На одну з них складайте всі надходження і доходи (краще і вигідніше, щоб в умовах банку у неї був високий відсоток на залишок). Друга карта буде "витратною".

Визначте зручний для себе період (наприклад, тиждень або місяць), коли ви будете переводити з "дохідної" карти певну суму, яка вам потрібна на щоденні витрати. Тільки з цієї "витратної" карти ви можете знімати і витрачати гроші. Решта ж фінанси на "прибуткової" карті є певним "недоторканним запасом", який стане в нагоді для періоду, коли раптом не буде роботи або замовлень.

Якщо раптом на "прибутковому" рахунку сформується достатня сума "зайвих" коштів, їх можна перекласти залежно від цілей на інший рахунок або в онлайн-скарбничку (кому як зручніше) або ж витратити частину на великі покупки.

Домашня бухгалтерія

Раціональний підхід і планування — дуже важливі штуки у формуванні сімейного або особистого бюджету. Дамо три простих поради, як почати підходити з розумом до вирішення цього важливого питання.

Ведіть облік своїх щоденних витрат за допомогою доступних онлайн-схем або додатків. Лише так ви зможете гранично точно і детально розуміти, яка сума на постійні витрати в місяць у вас йде, куди розподіляються ваші фінанси, а також зможете з'ясувати і проаналізувати, на чому можна заощадити без шкоди для себе.

Подібних продуктів для обліку витрат в інтернеті дуже багато, так що радимо спробувати у використанні кілька і самостійно з'ясувати, який засіб зручніше для вас.

Як відкладати гроші і не витрачати їх даремно?

Коли ви визначилася зі своїми щомісячними постійними витратами, створи таблицю з докладним "фінансовим планом" на певний проміжок часу з датами. Ідеально, якщо це буде цілий рік. Так ви зможете внести туди всі плановані на цей рік "витрати":

  • Речі та одяг, який необхідно купити (по сезонах);
  • Відпустка, дорогі розваги, поїздки;
  • Плановані витрати на лікування та освіту;
  • Подарунки на дні народження та інші важливі події;
  • Накопичення — їх теж варто вносити в цю таблицю! Наприклад, ви вирішила за рік накопичити на нову машину. Розрахуй необхідну суму і розбийте її на 12 місяців. Вуаля! Рівно стільки вам потрібно відкладати кожен місяць, щоб через рік відправитися в автосалон за своєю мрією.

Якщо ви ведете сімейний бюджет, то доцільно записувати в таблицю плановані витрати для всієї родини — в тому числі і для дітей, щоб, наприклад, перед першим вересня не хапатися за голову в пошуках потрібної суми на всі підручники, речі та канцелярські предмети.

За допомогою такого нехитрого способу ви швидко навчитеся планувати свій фінансовий рік і у вас будуть явні цілі, на які необхідно буде відкладати гроші, а значить, і витрачати їх даремно на чергове барахло відпаде будь-яке бажання.

Крім цього, внось в таблицю всі свої доходи. Нерідко крім зарплати у людини є ще один, а то і кілька додаткових джерела доходів (наприклад, здача квартири або гаража, пенсійні відрахування, стипендії та інші), про які він забуває і не планує грамотну їх витрату. Ці кошти також можна вносити в "загальний котел" або ж спочатку "закривати" ними одну з категорій витрат або накопичень.

Сподіваємося, ці прості рекомендації допоможуть почати шлях до формування грамотної фінансової поведінки.

💬 Последние комментарии
е
Елена, так говоришь в Америке все самое совершенное и продвинутое? Ну-ну....))
НЕтрамф
...а как тебе...Эта ...Цитата :..." в 2010-2013 году Украина достигла самого высокого за всю свою историю уровня валового внутреннего продукта. Значительно повысились заработные платы, из страны никто не выезжал, ни сотни миллионов, ни десятки миллионов, ни миллионы… Страна работала"...
Гость
....камЫняр - ху@ло .... гы.....
Весёлый Роджер
Вони, запизденцы, пышаються тем, що ых эбуть эуропейские паны, фуями большой величины! Через дупу - у Эуропу! Сало уронили - хероям убийцам детей мало!
Весёлый Роджер
Бандера, Шухевич, херои Украины! Бандера, Шухевич, херои Украины! Бандера, Шухевич, херои Украины! Панду Гэть! Смерть творогам! Рагульему роду - нима переводу! «Батько наш - Бандера, ну а Псаки - мати, Ми за олигархив пидем воювати! | (2) ©...»
е
Вопрос спорный конечно...на вкус и цвет фломастеры у всех разные...
ЗаконникЗаконник
Я не антисеміт. Можна сказати, що сам президент мені подобаєтся. Мені його пан не подобається. Олігарх.