Ранній розвиток малюка - плюси і мінуси
Обществоzhyvyaktyvno.org30 апреля 2018

Ранній розвиток малюка - плюси і мінуси

Частина 1 Сусідський син у 2 роки вже читає, займаючись із кубиками Зайцева, у подруги дочка ходить у Монтесорі-садочок, піврічний племінник плаває як дельфін за методикою Клер Тіммерманс… Внутрішній голос починає шепотіти: «Що ж ми за батьки такі?» - а рука сама тягнеться до Гуглу у пошуку найближчих розвивальних центрів. СТОП! Давайте спочатку розберемося, чи дійсно потрібний вашому малюку той ранній розвиток, чи це просто модний тренд, у погоні за яким можна позбавити його щасливого дитинства. З чого вибирати? Всі методики раннього розвитку базуються на ідеї, що протягом першого року життя мозок дитини розвивається на 60%, до 3 років – на 80%, а в 7 років зупиняється. Тому починаючи навчання дитини з 1-го класу ми втрачаємо багато можливостей. Нараховується безліч методик раннього розвитку, і жодна із них не є універсальною. Давайте ознайомимось із найпопулярнішими з них. 1. Система Марії Монтесорі Девіз: «Допоможи мені зробити самому!» Системі італійського педіатра більше 100 років. Практикується з 8 місяців. Основні принципи: самостійність дитини та відсутність примусу. Для малюка створюють спеціальне Монтесорі-середовище, яке складається із 5 зон: зона реального життя: він вчиться самостійно вдягатися, прибирати, розфарбовувати, вирізати, тощо; зона сенсорного розвитку: грає з предметами, різними за вагою, кольором, формою; зона космічного виховання: навчається основам географії, математики, біології, фізики, хімії; зона руху – робить вправи для розвитку рівноваги та координації. Малюк сам обирає зону, предмет для гри і чи хоче він грати самостійно або з іншими дітьми. Батьки (вчитель) повинні допомагати, не втручаючись у процес. Плюси: Приділяється велика увага розвитку дрібної моторики (шнурівки, рамки-вкладиши, предмети із різних за фактурою матеріалів). Малюк працює у власному темпі, відсутній елемент змагання. Виховується любов до порядку. Активно розвивається ліва півкуля мозку (логіка, аналітичні здібності). Мінуси: Права півкуля, що відповідає за творчі здібності, майже не розвивається. Відсутня мотивація бути першим. Система підходить не всім: сором’язливим дітям важко працювати без допомоги дорослих, а активним буде нудно. Погано формуються соціальні навички. Мало уваги приділяється фізичному розвитку дітей. 2. Методика Глена Домана Девіз: «Без фактів немає знань». Практикується з 6 місяців. Методика поєднує в собі інтелектуальне та фізичне навантаження. Американський фізіотерапевт пропонує ефективно використовувати зорову пам’ять малюків. В основі методу – так звані «картки Домана» із «бітами» інформації, - це нанесені червоним кольором слова (для навчання читанню), крапки (для навчання рахунку) і зображення тварин, людей і природних явищ (для розширення кругозору). Картки показують протягом 2-3 секунд до 20 разів на день. Рекомендується виконувати динамічну гімнастику, що також стимулює розвиток мозку. Плюси: Формується фотографічна пам’ять. Дитина матиме вичерпні знання у багатьох областях. Батьки можуть робити картки самі. Батьки і діти проводять багато часу разом. Мінуси: Важко працювати з непосидючими дітьми і тими, хто погано сприймає інформацію візуально. Малюк є пасивним об’єктом навчання. Немає місця спільній творчості. Недостатній емоційний та сенсорний розвиток. Малюк може вирости «ходячою енциклопедією», але так і не навчиться практично застосовувати свої знання. Не формується текстове мислення: малюк не вчиться аналізувати слова, він лише запам’ятовує їхній візуальний вигляд. Великі об’єми інформації можуть нанести шкоду дитячий психіці. 3. Методика Сесиль Лупан Девіз: «Дитина - це не ємність, яку треба заповнити, а вогонь, який треба запалити» Сесиль Лупан взяла за основу методику Глена Домана і вдосконалила її. У Домана все чітко за віком, а в Лупан – за виникненням інтересу, з урахуванням схильностей. Картки Домана показуємо – але не часто; тільки якщо малюк сам захоче їх переглянути; стільки часу, скільки він сам захоче і обов’язково коментуючи, що на них зображено. Картки мають бути скрізь: картку «Диван» розміщуємо на дивані, тощо. Як і у Домана, паралельно з інтелектуальним розвитком обов’язковий фізичний розвиток (акцент на плаванні за методикою Клер Тіммерманс). На думку Сесиль найкращі вчителі для дитини – батьки, тому слід проводити з малюком багато часу. Навчання має приносити радість і нагадувати веселу гру – співайте назви букв на мотив пісень, разом виготовляйте книжки з фотографіями про пригоди малюка («Оля спить», «Я снідаю»), вигадуйте казки про цифри, зображуючи їх у вигляді чудернацьких тварин, тощо. Навчання обов’язково зупиняти до перших ознак стомлення і ні до чого не примушувати. Плюси: Малюк є активним суб’єктом навчання. Батьки можуть робити картки самі. Фізичне, інтелектуальне і естетичне виховання дитини. Батьки і діти проводять багато часу разом. Формуються соціальні навички. Мінуси: Батьки мають приділяти багато часу заняттям з малюком а також виготовленню карток. Не всі відважуються займатися з малюком плаванням від самого народження. Дитині фактично не буде чого робити в першому класі школи. Для натхнення: почитати: «Практическая Монтессори-педагогика: книга для педагогов и родителей» - Хилтунен Е.А. «Поверь в свое дитя» - Сесиль Лупан «Гармоничное развитие ребенка» - Глен Доман

Написать комментарий
💬 Последние комментарии
Кот
Пошла гулять губерния!!!Все веселее атмосфера,того гляди в присядкувсе пойдут!!! Толи ещё будет ой-ей-ей!!!
Миледи блин
И платье с плечь ползёт само, а на пи.де горит клеймо!
Весёлый Роджер
Мудак Шмуля опять прокололся!!! "Ера кстати всё хорошо понимал" - так вонО же жинка була, в смысле бабка Ера и так ты лоханулся старый склеротик, ну пердун и всё туда же, в пропахандоны хунты! Предатель херов - фашисткий холуй!
гость
Ну что ж, пасьянс складывается, логично.
кипчак
Все тверже убеждаюсь, что большинство ныне живущих не способны понимать элементарные вещи (может и раньше так было, только тогда это не имело большого значения, а в эпоху цифровизации и компьютеризации представляет угрозу для человечества). То что общество превращается в стадо баранов или крыс, следующих как по легенде, за Гамельнским крысоловом, подтверждают и события в РФ. Когда журналисты задавали вопрос участникам уличных гуляний о Навальном, то они соглашались и с тем, что протестуют, против того, что его сняли с должности губернатор и замминистра, т.е. демонстрировали полное незнание предмета. Этой публике можно вешать на уши любую бредятину и они ее глотают ни в чем не сомневаясь и не задумываясь. Очень выгодная публика для манипуляций. Личное общение с 30-40-летними (т.е. людьми уже с каким-то казалось бы опытом) свидетельствует о том, что у них уровень развития 5-летних детей - сложных и умных мыслей они не воспринимают и не понимают. Типичное клиповое мышление. Вот теперь сиди и учи новые слова, все умнее будешь.
Кот Матроскин
Ну цэ бля вааще!
-----------
G7 руководит один и тот же хозяин почему общность в требовывании .Колония по полной.