Що потрібно робити брендам зараз, щоб швидко відновитися від кризи в подальшому
Общество15 апреля 2020

Що потрібно робити брендам зараз, щоб швидко відновитися від кризи в подальшому

Вірус COVID-19 став серйозним викликом для світу. Аеропорти закрилися, ресторани більше не приймають відвідувачів, компанії, здатні працювати онлайн, перейшли на віддалену роботу. Світова економіка офіційно увійшла в рецесію.

Перші наслідки помітні вже зараз - тільки в США заяву на оформлення допомоги по безробіттю подали понад 10 млн осіб. І аналітики припускають, що цей показник збільшиться як мінімум удвічі. Бізнес страждає від кризи в першу чергу, особливо - малий і середній. Володимир Зборівський, Managing Director Havas Engage, розповідає, чому зараз брендам важливо не сховатися від труднощів, а навпаки активно реагувати на ситуацію, що склалася - і як це робити грамотно.

Що змінилося? Люди перестали виходити на вулиці, і це докорінно змінило їх поведінку. Тепер типовий клієнт для бізнесу - це людина, яка знаходиться на самоізоляції, уникає великого скупчення людей, що не подорожує і інакше витрачає гроші. Опитування жителів Китаю показало, що попит на їжу, медикаменти та інші медичні товари зріс в три рази. При цьому частота покупок спортивних товарів і одягу знизилася на 20%, а косметики - майже на 10%.

Але в самоізоляції себе потрібно чимось займати, тому зараз різкий приріст аудиторії спостерігають стрімінгові платформи: за даними дослідницької компанії Invoke, 75% користувачів дивляться зараз більше контенту, ніж до пандемії. Більшість при цьому вибирають популярні сервіси - Disney +, Amazon Prime, Hulu, and Netflix. Аналогічна ситуація з іграми: за останній місяць платформа Steam кілька разів побила свій рекорд за кількістю одночасно граючих людей. Останній раз показник становив 22 млн гравців. Цікаво, що Всесвітня організація здоров'я навіть закликала людей більше грати в ігри - в цілях самоізоляції.

Як реагувати? Світ ніколи не стикався з ситуацією, коли серйозна економічна криза провокувала не менше серйозна хвороба. Але незважаючи на невизначеність і складність становища, брендам не варто «ховатися» і намагатися перечекати бурю. Навпаки - зараз найкращий час, щоб заявити про себе. Згідно з опитуванням Американської асоціації рекламних агентств, понад 50% споживачів хочуть бачити реакцію компаній на те, що відбувається. І ось що точно варто робити.

Піклуватися.

Ніщо так не допоможе людям, як підтримка у важкий час. І чому б її не надати брендам? В рамках боротьби з COVID-19 компанії по всьому світу жертвують мільйони доларів, медичне обладнання та навіть їжу нужденним. Але благодійністю справа не закінчується - багато компаній у всьому світі використовують інші способи допомоги. Logitech, наприклад, безкоштовно роздає веб-камери для шкільних вчителів; Audible - аудіокниги для школярів і студентів; Starbucks - кава для медпрацівників та працівників соціальних служб, а сервіси таксі - безкоштовні поїздки.

В Україні розмір пожертвувань від брендів і підприємців перевищив мільярд гривень. Наші клієнти також не залишилися осторонь і запустили ряд ініціатив, щоб підтримати населення нашої країни в цей нелегкий час. Національна мережа супермаркетів «Сільпо» виділила 100 мільйонів гривень на закупівлю обладнання для лікарень і засобів захисту для медиків. Visa разом зі службою доставки Raketa і фондом Starenki запустила безкоштовну доставку їжі і предметів першої необхідності для літніх українців і об'єдналася зі службою таксі Bolt, щоб забезпечити безкоштовні перевезення для українських медиків. Jacobs передав кави для лікарів в лікарнях.

Подумайте, як ваш бренд може допомогти людям у важкий момент - будь то надання знижок, безкоштовної продукції або будь-яких інших пропозицій. Зрозуміло, ви не повинні працювати собі в збиток - допомагайте за можливостями. Але майте на увазі, що людям запам'ятається навіть невеликий прояв уваги.

Розважати.

Перебуваючи в ізоляції, люди шукають нові способи розваг. І компанії експериментують з форматами, щоб задовольнити цей попит. Китайські інтернет-гіганти Taobao і Alibaba домовилися з музичними компаніями і організували онлайн-концерт, в рамках якого популярні артисти транслювали свої виступи. Концерт подивилися понад 4 млн осіб. Китайський нічний клуб OneThird провів вечірку по TikTok - і зібрав з її допомогою $ 143 000 пожертвувань.

Якщо у вашого бізнесу є те, чим можна зацікавити і розважити клієнтів - не соромтеся пробувати. Це історія не стільки про заробіток, а скільки про прагнення ще більше залучити і збільшити лояльність вашої аудиторії. Бути обережним в комунікаціях. Якщо зараз саме час для прояву соціальної відповідальності і допомоги, то для зайвого креативу в маркетингу - навряд чи. Люди стривожені і налякані, і будь-який неоднозначне слово може викликати негативну реакцію. Саме тому пивний бренд Coors Light, наприклад, вирішив не давати хід рекламної кампанії зі слоганом «Офіційне пиво віддаленої роботи».

Якщо говорити про комунікації в цілому, продумуйте кожен публічний вихід вашого бренду в цей час. Постарайтеся не потрапити в ситуацію, коли ваші клієнти вирішать, що ви використовуєте криза і пандемію як привід зайвий раз зробити собі PR. Переходити в онлайн. Навіть якщо ваш бізнес на перший погляд не має нічого спільного з інтернетом, зараз - хороший час, щоб відкривати для себе нові канали. Як мінімум, ви залишитеся в інформаційному полі своїх клієнтів, як максимум - розвинете новий напрям, який буде приносити дохід після виходу з кризи.

Що буде далі? Карантин відірвав людей від однієї з головних складових життя - розваг. За даними глобального звіту мережі Havas, 83% респондентів вважають розваги життєвою необхідністю. Разом з ізоляцією і невизначеністю це спричиняє погіршення психологічного стану людей. Дослідження показують, що люди під час карантину повідомляють про посилення тривоги, страхів і депресивних станів. Паралельно з цим одна з головних сфер розваг - івент-індустрія - зазнає колосальних збитків. Згідно з даними канадського квиткового оператора Showpass, кожен тиждень «простою» обходиться місцевої індустрії в $ 10-20 млн.

У відповідь багато компаній почали переносити заходи в онлайн - як бізнес-конференції, так і концертні шоу. Платформа для трансляції ділових подій Hopin відзвітувала про збільшення аудиторії на 15% внаслідок пандемії. У керівництві відзначають, що серед клієнтів - організатори як невеликих лекцій, так і масштабних технологічних івентів на десятки тисяч чоловік. Багато музикантів запускають прямі трансляції в Instagram і YouTube, а клуби організовують повноцінні діджей-сети, які транслюють в мережу.

Але онлайн - не заміна офлайн-зустрічам. Людям не вистачає особистого спілкування, тактильних відчуттів і почуття знаходження в соціумі. Тому є підстави вважати, що після пандемії івент-індустрія покаже стрімке зростання. Швидше за все, це станеться не відразу. У Китаї поступово послаблюють карантин, але звички залишаються. Люди, наприклад, сидять в закладах на відстані двох метрів один від одного, а кафе і ресторани заповнені лише на половину.

В організації PCMA вважають, що час відновлення івент-індустрії буде залежати від впевненості споживачів і підприємств в тому, що міста і об'єкти знову знаходяться в безпеці. При цьому, швидше за все, спочатку швидше зростатиме кількість особистих зустрічей, а не масових зібрань. Якщо враховувати досвід України, то в 2014 році в зв'язку з політичною нестабільністю в країні, падіння в сфері івентів склало близько 65%, в порівнянні з 2013 роком. Але з тих пір галузь не тільки відновилася, але стала найбільш швидкозростаючою категорією серед маркетингових сервісів в країні за підсумками 2019 року.

Поточна криза - нестандартне і складний час для будь-якої компанії. Але незважаючи на всі виклики, брендам не варто ховати голову в пісок. Клієнти запам'ятають тих, хто був з ними у важкий момент і щедро винагородять їх після того, як криза закінчиться. Головне - проявляйте людяність і активно взаємодійте з клієнтами.

Написать комментарий
💬 Последние комментарии
Игбун Хохлов
Прикольно))))
кипчак
Мне интуиция подсказывает, что это еще хуже Кличко. Кличко похож на ширму за которой скрываются серьезные дяди и он значительно культурнее, несмотря на малограмотность, а этот сильно грамотный, но отвратительно бескультурный. Хамская оценка предшественников, хотя частично оправданная, формирует, в первую очередь, негативный имидж оценщику. Вызывал антипатию во времена Януковича чрезмерной предвзятостью, но и сейчас, когда вполне обоснованно нападает на Петю и "патриотов", симпатии не вызывает. Интересую игру ведет Беня: одной рукой приласкал бандеровцев и нациков, оплатив их бндитизм, а другой Дубинского с противоположными целями и риторикой. К тому же, кто не может объяснить свои приобретения, так или иначе вор, не декларировавший доходы, так что будет делать лиса, которую запускают в курятник? Думаю киевские чиновники заранее трепещут не столько от страха, сколько в предвкушении от "приятного" общения с подобным начальникам. Там ведь и дамы имеются, а не каждому приятно матюки через слово выслушивать. Вот не сдержусь и заранее охарактеризую Дубинского на должности мэра как полное дерьмо. Пускай ему будет приятно.
Игбун Хохлов
"....агрессивно настроенные демонстранты начали устраивать погромы. Они также попытались перекрыть бульвар Переферик, начали строить баррикады и поджигать строительные конструкции, мусорные баки, дорожные щиты." Странно. То же самое было в Киеве. Только тогда это были не агрессивно настроенные демонстранты, а мирные протестующие и онижедети.
-------------
правильно похоже методичка украинского майдана.Это все оргнанизовала демпартия.
--------
по том что успели на столько отбежать заезд в место колоны демонстрантов был не умышленной -он машину тормозил. Если он хотел наехать он добавил бы газу.и мог крутануть в скопившующую массу.
РАЗНИЦЫ НЕТ
ФАРИОН ВАШ ПРЫЗЫДЭНТ! НИЦОЙ - ПРЕМЬЕР МИНИСТР. ИЛИ НАОБОРОТ? А КАКАЯ вАМ В ЖОПУ РАЗНИЦА, уКРЫ?
ВДУЛ ИЛИ НЕ ВДУЛ
НА ФОТО - НЕГРА МОЛОДЕЦ - НЕ ТЕРЯЕТСЯ: УЖЕ ПРИСТРОИЛСЯ СЗАДИ ВЭЧИРКИ!