Вчені довели, що фізичні покарання погіршують поведінку дитини
Обществоukrrain.com06 июля 2021

Вчені довели, що фізичні покарання погіршують поведінку дитини

Фізичні покарання не покращують поведінку дітей, а, навпаки, погіршують її, пише CNN з посиланням на опублікований у журналі Lancet огляд 69 досліджень на цю тему. На думку вчених, подібні покарання з часом створюють ще більше проблем, провокуючи підвищену агресію, посилення антигромадської поведінки і більш агресивну поведінку дітей у школі.

Фізичні покарання з часом не покращують соціальну компетентність дитини, повідомляє CNN з посиланням на огляд 69 досліджень, проведених у США, Канаді, Китаї, Колумбії, Греції, Японії, Швейцарії, Туреччині та Великобританії.

Матеріал, опублікований у понеділок в журналі Lancet, показав, що фізичні покарання, такі як ляпаси, «шкідливі для розвитку і благополуччя дітей». Про це, зокрема, заявила Елізабет Гершофф, професор в області людського розвитку і сімейних наук з Техаського університету в Остіні.

«Батьки б'ють своїх дітей, тому що думають, що це поліпшить їхню поведінку, - заявила Гершофф. - На жаль для батьків, які б'ють своїх дітей, наше дослідження знайшло чіткі і переконливі докази того, що фізичні покарання не поліпшують поведінку дітей, а, навпаки, погіршують.»

Щоб оцінити вплив ляпасів і інших фізичних покарань, які батьки зазвичай вибирають для того, щоб дисциплінувати свою дитину, з огляду були виключені словесні і «суворі» види фізичного покарання, які можна охарактеризувати як жорстоке поводження з дітьми.

Деякі дослідження в огляді показали неоднозначні результати, виявивши ряд позитивних і негативних ефектів, пов'язаних з фізичним покаранням. Але більшість досліджень показали значний негативний вплив, що виражається в різних формах.

За словами Гершофф, найбільш «послідовної» позицією в 13 з 19 незалежних досліджень було те, що ляпаси і інші форми покарання дітей з часом створювали ще більше зовнішніх проблемних форм поведінки, таких як «підвищена агресія, посилення антигромадської поведінки і більш агресивна поведінка в школі».

В огляді також відзначається, що поведінка дітей, які зазнали фізичного покарання, не була обумовлена їх статтю, расою або етнічною приналежністю.

Дослідження, проведене в Колумбії, показало, що маленькі діти, які піддавалися фізичному покаранню, володіли «меншими когнітивними навичками» у порівнянні з тими, кого фізично не карали.

Сім досліджень, вивчених Гершофф і її командою, розглядали зв'язок між частотою фізичних покарань і негативною поведінкою дитини з плином часу. П'ять з семи виявили залежність «доза-відповідь». 

«Іншими словами, у міру того, як частота фізичних покарань збільшувалася, збільшувалася і ймовірність прогнозування більш негативних результатів з плином часу», - підкреслила Гершофф.

Деякі дослідження показали, що фізичне покарання збільшує проблеми з поведінкою і викликає опозиційні розлади, які характеризується спалахами гніву, схильністю до суперечок, зухвалою поведінкою, озлобленістю, мстивістю, активною непокорою і відмовою слідувати правилам.

Американська академія педіатрії рекомендує ряд альтернатив фізичним покаранням, в тому числі позбавлення дитини іграшок та привілеїв, зазначає CNN.

Написать комментарий