7days-ua.com6 окт.

Попит народжує пропозицію: ситуація з проїздом у зону АТО

Блогер та журналіст із Донецька Максим Копачевський написав про те, як виїхати з зони АТО з пропуском і без. Наводимо переклад його тексту на українську: «Попит народжує пропозицію. Саме так можна охарактеризувати ситуацію з проїздом через лінію розмежування у зоні АТО. Час іде, ситуація в регіоні змінюється, а ця тема залишається актуальною, як і півроку тому. У першу чергу, звичайно, потрібно мати дозвіл на проїзд. У минулому паперові пропуски купувалися, незважаючи на всю абсурдність ситуації і на те, що це незаконно. Сьогодні за оформлення електронних перепусток деяким громадянам також доводиться заплатити. Не за сам факт отримання, але за подачу документів. Адже не у всіх є навички роботи з комп’ютером. За дорогу платити, природно, також треба, і в цей ні для кого нелегкий час платити доводиться в кілька разів дорожче, ніж, скажімо, в січні або лютому.

У зв’язку з бойовими діями і небезпекою, підвищенням цін на бензин, газ і всі витратні матеріали піднялася і вартість проїзду. Наприклад, ще півтора роки тому квиток на автобус до Слов’янська коштував 80 грн, сьогодні — 350-450 грн. І це проїзд по області, хоч і по різні боки барикад. З Донецька до Києва — один з найбільш популярних, але недешевих маршрутів. Раніше дорога була відносно простою і прямою, сьогодні вам доведеться їхати петлями і зигзагами. Заплатити за свою більш-менш комфортну дорогу автобусом доведеться мінімум 650-900 грн. У гонитві за комфортом можна дійти і до 1500 грн.

Перевізники швидко зметикували, що в даній ситуації цей маршрут буде затребуваний. Сьогодні у напрямку до Києва і назад рухаються такі оператори: «СВ-Транс», «Мрія Trans», «ЛюксАвтоком», «Шериф-тур» і «Віабона». Всі з перерахованих перевізників стверджують, що проїзд здійснюється без пересадки. Але це не завжди правда — великогабаритні автобуси все-таки зупиняються перед пропускними пунктами. Пасажири проходять контроль і пересідають на другий автобус оператора, з яким їхали до цього. Безперешкодно проїжджати можуть тільки мінівени. Вони заїжджають на територію пропускних пунктів, і там не виходячи з транспорту пасажири віддають паспорти для перевірки по електронній базі. Якщо середня вартість квитка з Донецька до Києва коштує 600-700 грн., То за квиток на мінівен Mercedes Viano або Mercedes Sprinter вам доведеться викласти 1500 грн., Тобто в два рази більше. За комфорт треба платити. Правда, в питанні ціни роль грає не тільки комфорт і швидкість (до речі, їхати на 2-3 години швидше), але і витрата палива.

За ваші гроші, судячи з оголошень, вам і пропуск не знадобиться. Принаймні, так запевняють деякі перевізники. Вас доставлять до точки призначення, але вже зовсім за іншу суму. Обійдеться вам це всього на 50% дорожче звичайного квитка. Так перевізник «Мрія Транс» пропонує доставити до Києва вас за наявності пропуску за +1800 рублів, а без нього — за 2700 рублів. Яким чином оператор провозить пасажирів без пропуску через пропускні пункти — залишається тільки здогадуватися. Зрозуміло одне — це незаконно і, цілком імовірно, небезпечно. Таку ж послугу пропонують приватні перевізники за напрямком до Костянтинівки. Проїзд з пропуском на старій деренчливої маршрутці коштує 220 грн., якщо ж у вас його немає, то 700 грн. Тільки в гривнях або за курсом 1: 3. Відправлення від Південного автовокзалу. По Артемівському і Слов’янському напрямку проїхати можна тільки при наявності пропуску. І, звичайно, не без черг. Можливо, через посилення пропускного пункту в селищі Зайцеве перевізники не ризикують перевозити тут «зайців». Але місцеве населення Майорського і Зайцевого стверджує, що існує стежка, по якій не без побоювання, але пройти все-таки можна. Особисто я перевіряти це на собі не рекомендую. «Ваші гроші вас довезуть», — кажуть водії. З пропуском або без, але при бажанні водіїв і ваших грошах все можливо. Ось тільки заплатити доведеться дорого. І дай Боже, щоб тільки грошима».

💬 Последние комментарии
Талиб
Люди тратят свою энергию на протесты. А это время, а время - деньги. Запас энергии, растраченный этими дураками на бессмысленный протест, позволил бы им совершать полезную работу при наличии нормальной экономической системы.
Талиб
В Украине издавна что-то не так с национальной экономикой. А это основа, между прочим.
ера
не отмазываю...
Китайца придЬот - парЬядак навидЬот
"Дети наркоманов и алкоголиков из 70х не способны управлять таким крупным государством как Америка - его надо разделить на части, как Европу. В каждом штате США уже давно свои законы и свой персональный суд. Распад США на части это лишь вопрос времени," — почеркнул Председатель Компартии Китая Си
Талиб
А в Афганистане все более-менее нормально. Пасем овец, плодим детей. Просто у нас более консервативная и либеральная экономическая система. Электричества нет. Но и без него можно жить.
Гость
И скажут "это другое!" Действительно не будут вспоминать о репрессии против граждан, даже при СССР не было траурного дня о репрессировавших людей. А Китай чхать на это, репрессанули всех по политическим мотивам и забыли. Потому что это не совсем "Холокост", это как бы сказать - КРАСНЫЙ ТЕРРОР.
Гость
Еще раз попробуйте прислать такой мессенджер - буду банить жестко.