У DARPA хочуть спростити бойові дії в мегаполісі за допомогою робота-хробака
Технологииtechtoday.in.ua01 июня 2020

У DARPA хочуть спростити бойові дії в мегаполісі за допомогою робота-хробака

Військові США починають готуватися до бойових дій в мегаполісах – населених пунктах з понад мільйоном жителів. Однак в умовах щільної міської забудови дистанція в сотню метрів може виявитися нездоланною. Агентство передових розробок DARPA знайшло рішення, як з мінімальними зусиллями досягати потрібної точки в мегаполісі. Інженери почали розробляти робота-хробака, який автоматично копатиме тунелі для пересування військових.

DARPA в рамках проекту Project Underminer виділила $2,5 інженерам General Electric (GE) для демонстрації пристрою, що зможе швидко будувати тактичні мережі тунелів.

У GE планують використати біоміметику – імітацію рішень, які використовують живі істоти для вирішення схожої проблеми. Завдяки сотні мільйонів років еволюції живі істоти часто володіють найбільш оптимальними рішеннями.

Для копання тунелів планується створити робота, який імітує хробака. Для цього в ньому використають штучні м’язи, які здатні надуватися та скорочуватися, як у реальної істоти, просуваючи робота вперед.

Хробаки використовують м’язову структуру, наповнену рідиною, – це називається гідростатичний скелет. Деякі секції їхнього тіла можуть збільшуватися в діаметрі, розширюючи тунель та одночасно надійно фіксуючи хробака на місці. Інші сегменти в цей час видовжуються, просуваючи тіло істоти в землі і продовжуючи тунель.

Робот-хробак також залучить деякі елементи прокладання тунелів у коріння рослин. Останні для просування вглиб ґрунту створюють високий тиск під час розростання коріння. Це дозволяє рослинам укріплюватися в твердому ґрунті та м’якому камінні. Робот-хробак буде створювати такий тиск, надуваючи свій передній сегмент.

У General Electric планують за 15 місяців створити робота, який здатний прокладати тунель на швидкості 10 сантиметрів на секунду. Він повинен прокласти тунель довжиною 500 метрів та 10 сантиметрів у діаметрі.

Залишається одне з головних питань прокладання тунелів – навігація. Використання популярних радіотехнологій, таких як GPS, під землею неможливе без складних систем. Як це буде реалізовано в General Electric, поки не розповідають.

Написать комментарий